CANTIENICA® - Program Power W SPORCIE

Ćwiczenia CANTIENICA® Program Power są koncepcją treningową opartą na subtelnym wsłuchiwaniu się w głąb swojego ciała.

Trening poprawia postawę, gibkość i sprawność ciała. Daje siłę i zwiększa witalność. Są to ćwiczenia od wewnątrz (mięśnie głębokie) do zewnątrz (mięśnie powierzchowne). Stabilne centrum utrzymuje pożądane napięcie mięśniowe ciała. Wśród pozytywnych efektów należy wymienić mniejsze ryzyko wystąpienia kontuzji. Większą stabilność ciała uzyskujemy poprzez wzmocnienie i pełną aktywizację oraz sprzężenie mięśni głębokich. Poprzez wykorzystanie siły mięśni dna miednicy, ich sprzężenia wraz z mięśniami autochtonicznymi grzbietu uzyskamy funkcjonalne, ergonomiczne ruchy ciała. Podstawa to ułożenie mięśni i stawów. Jeśli zbyt długo utrzymujemy nieprawidłową postawę, narażamy mięśnie na nierównie napięcia i w efekcie przeciążenia, co powoduje dolegliwości bólowe, zmęczenie, osłabienie oraz zwiększa ryzyko kontuzji w trakcie wykonywania ćwiczeń.

„Zadbane mięśnie dna miednicy są trampoliną do osiągnięcia dobrego wyniku sportowego.”
(Tomasz Trojnar, lek. med. terapeuta manualny)

Stabilizacja i praca nad mięśniami głębokimi jest podstawą dla każdego rodzaju sportu. Koncepcja CANTIENICA ® jest nową kulturą fitnessu, która uczy mało popularny dotychczas rodzaj ruchu. Zajęcia są spokojne z dużym skupieniem na ciało, minimalne działanie i maleńkie odczucia płynące z niego.

Metoda uczy pracy anatomicznie poprawnej, pracy która jest zgodna z organizmem. Założycielką koncepcji jest Benita Cantieni, która od 1997 roku cały czas udoskonala metodę powiększając tym samym grono terapeutów i instruktorów zarówno w Europie jak i w Stanach Zjednoczonych. Metoda jest pomocą do samodoskonalenia nieprawidłowych postaw, które są najczęstszą przyczyna zaburzeń w naszej sylwetce. Metoda pomaga w zrozumieniu funkcjonowania ciała, co jest dla aparatu ruchu dobre, a co może sprawić ból i próżniejsze kłopoty. Kształtuje zdolność postrzegania ciała oraz samoświadomość, która może zostać utracona poprzez lata jednolitych treningów.

Dzięki pracy tą metodą można samemu sobie pomóc, zniwelować napięcia, bólów stawów, dolegliwości ścięgien, mięśni, powięzi, poprzez świadomą pracę nad zmianą postawy albo ruchu. Proponuję CANTIENICA® Program Power jako alternatywę i pomoc w osiągnięciu zamierzonych wyników sportowych. Starając się funkcjonować i wprowadzać w życie wszystkie zasady metody organizm będzie skory do większego wysiłku ale mniej narażony na ból i nieprzyjemne kontuzje.

W myśl metody CANTIENICA® wpisuje się schemat, który ostatnimi czasy jest coraz częściej prezentowany prze osoby zapoznane z podejściem i pracujące na co dzień ze sportem. PIRAMIDA PRAWIDŁOWEGO (ZDROWEGO) RUCHU to radykalna wizja metody CANTIENICA® autorstwa Saulius Daunoras z Litwy, w której to fundamentem jest trening CANTIENICA® jako podstawa prawidłowej postawy i każdego ruchu człowieka (alfabet ciała, ruchomość, siła i szybkość reakcji). Pracując zgodnie z metodą i pamiętając o jej zasadach na co dzień powodujemy minimalizacje zagrożeń urazów w sportach rekreacyjnych. Przede wszystkim dbamy o zdrowy kręgosłup i stawy, bo sport powinien służyć zdrowiu. Profesjonalny sport bez szkody na zdrowiu nie jest już sprawą szczęścia, lecz systemu. Metoda CANTIENICA® kształtuje świadomość ciała tak, że każdy sportowiec wyczuwa słabe punkty własnego ciała i potrafi odpowiednimi CANTIENICA® - ćwiczeniami zawsze i wszędzie chronić się i wspierać. Na szczycie piramidy zostali postawieni olimpijczycy, którzy nie muszą poświęcać zdrowia dla wyników sportowych. Stosowanie metody CANTIENICA® sprawia, że kości i stawy utrzymują się w sprawności w całym cyklu życia, a siła dna miednicy wzrasta odpowiednio do wzrostu intensywności sportowej.
Źródło: www.facebook.com/CANTIENICA.Studio.Wrocław.Poland

Zachęcam osoby, które chcą poznać nową kulturę fitnessu, i chcą pracować swoim ciałem bez narażania go na niepotrzebne urazy i przeciążenia.

Pracujący metodą dążą do tego aby sport uprawiany amatorsko i na poziomie olimpijskim był przyjemnością, która nie naraża ćwiczącego na kontuzje i ból. Koncepcja mówi o miednicy jako o centrum i fundamencie wyprostowanego ludzkiego ciała. Przesunięcie i złe ustawienie miednicy załamuje i skraca linie pleców lub brzucha. Ciało traci ułożenie przy którym miednica wraz z mięśniami dna miednicy może tworzyć dwie półkule i współgrać z klatką piersiowa wraz z przeponą. Zdrowa i ruchoma miednica warunkuje zdrowe stawy biodrowe i krzyżowo-biodrowe oraz sprężystość kręgosłupa. W metodzie CANTIENICA® guzy kulszowe (dolna krawędź kości kulszowych) są punktami odniesienia dla wewnętrznej, pod względem powierzchni największej, warstwy mięśni dna miednicy (tzw. Levator Ani). Ten stabilizujący ”fundament mięśniowy” możesz użyć świadomie zawsze i wszędzie za pośrednictwem guzów kulszowych. Za każdym razem, gdy świadomie poruszysz obydwoma guzami kulszowymi uruchamiasz istotne mięsie miedniczne. Dodatkowo Levator Ani czyli dźwigacz odbytu sprzęga i rozciąga mięśnie pleców, brzucha, pośladków i nóg. Poprawia kształt ud i pośladków.

Mięśnie dna miednicy są niedocenionymi mięśniami, które to odgrywają ważna rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu. Wielkość i grubość tych mięśni to mniej więcej talerz Twojej dłoni. Niejednokrotnie osłabienie, lub po prostu nie wzmocnienie tych mięśni jest przyczyną nieharmonijnego funkcjonowania i problemów w organizmie. Zaburzenie stabilizacji ruchowej jest najczęstszą przyczyną nieprawidłowości w postawie ciała. Dno miednicy ma wpływ na biodra, nogi oraz na kręgosłup. Dlatego osoby prowadzące aktywny tryb życia powinny dbać o siebie i o swoje dno miednicy.

Poprzez trening CANTIENICA® Program Power sprzężane są mięśnie głębokie w tym mięśnie dna miednicy. MDN stają się elastyczne, o aktywności właściwej dla trampoliny, a nie hamaka, w którym można wszystko zawiesić. Dzięki perfekcyjnemu ustawieniu ciała, przestrzeń pomiędzy dnem miednicy a przeponą oddechową jest swobodna, aby przepona nie przyczyniała się do obciążania dna miednicy, lecz mogła z nim pożytecznie współgrać. Harmonia ta może zostać zaburzona i osłabiona przez bardzo aktywny tryb życia, sport, taniec, ćwiczenia na trampolinie, ciążę, porody, nadwagę, kaszel, zaparcia jak i brak aktywności oraz starzenie się, co w konsekwencji może doprowadzić między innymi do problemu nietrzymania moczu a w skrajnych przypadkach do przepukliny pachwinowej.

Zachęcam do zapoznania się z metodą, każdego nie zależnie od uprawianego sportu. Przy okazji różnych warsztatów, miałam okazję rozmawiać z osobami z różnych dziedzin i jedno wszystkich na koniec łączy, a mianowicie to, że są w stanie i chcą zastosować metodę CANTIENICA® w swojej codzienności. Chcą praktykować metodę i wdrażać tą koncepcje do swoich codziennych działań. Niezależnie od formy aktywność, każdy znajduje powiązanie swojej dyscypliny z metodą CANTIENICA® Program Power czy jest to osoba jeżdżąca konno czy baletnica. Tancerka, która doskonale zna zasady, ale nigdy nie dostała klarownej informacji dlaczego taki ruch jest prawidłowy a nie inny. Piosenkarka po warsztatach mówi o płynnych powiązaniach pracy przepony z guzami i dziękuje po prostu za przypomnienie tak dla niej oczywistych spraw. Modelki i hostessy na co dzień pracujące na wysokich obcasach zajęcia CANTIENICA® Program Power traktują jako relaks dla ciała. A joginka po prostu potrzebuje nowych wyzwań dla siebie.

Zdrowy, zadbany kręgosłup jest potrzebny wszystkim i to przede wszystkim łączy i sprowadza do wspólnego mianownika jakim jest CANTIENICA® Program Power.


© 2017

Do góry